Reis

dinsdag afgereisd via Napier En Taupo in Katikati aan gekomen Is min geliefde camping vol vanaf tweede kerstdagtot eind februari heb ik weer nu op zoek naar een ander heb ik inmiddels gevonden huur ik een carevan zit er niets in alleen drie bedden en licht verder niets douchen kost twee dollar dat is veel geld voor niets maar goed effe inproviceren en we rooien het wel zo nu eerst een koffie met sandwich in lokale store en verder een rustdag van maken in deze koffie shop hebben ze WiFi gratis op de camping werkt hij niet op de iPad het weer is nog steeds fantastisch en gratis zo nu effe stoppen en aan mijn capuchino verder Gr Tot nog eens

Reis voorbereiding

helaas om met mijn auto te gaan reizen gaat helaas niet door, de kosten van herstel vind ik te groot, accu, thermostaat , radiator, keuring, en nog wat kleiner dingen, hij heeft te lang stilgestaan, dus nu op zoek na wat anders, als het goed is heb ik maandag een andere auto,

deze week heb ik veel geslapen of evt veel gewoon om als ik zat, ik denk de leeftijd gaat opspelen of zo iets ,

gisteren even het plaatselijke centrum bezocht veel veranderd in de laatste twee jaar winkels weg en nieuwe gebouwd, nu wilde ik wat postkaarten kopen niets te vinden , zijn gestopt met verkoop niemand kocht die kaarten meer, ga volgende week of vanmiddag het is hier zaterdag een plaatsje verder kijken naar Masterton of zo,

oja de kodootjes , leuk T shirt, een echt note book waar in in kan schrijven, luchtje voor na het scheren , pen om te schrijven,

zo nu ga ik even eten roosterdienst sandwich met ei , sinaasappelsap , daarna koffie,

iedereen een fijn weekend en tot schrijfs Gr

Rudolf

Foto willen niet verzonden worden

zodra beteren verbinding komen de rest van de foto,s

Terug van weg geweest

zo na een afwezigheid weer terug in New Zealnd, het weer is zoals verwacht fantasties,

deze keer ben ik met een Chinees vlieg maatschappij gevlogen , de 1e vlucht na China verliep lekker rustig, aan gekomen op het vliegveld van Guangzhou kwam ik er achter dat zij daar geen wifi hebben of je moet een chineese simcard hebben nee dus ,

heb daar koffie qrocant en water gekocht iets aan de prijs 23, 50 het was wel lekker . Op de airport ben ik ongeveer 7 uur gebleven voor het vliegtuig weer vertrok naar Auckland NZ

het tweede vliegtuig is de beroemde dreamliner, super mooi van binnen een minpunt laatste rij rug tegen het toilet , dEUR open deur dicht gaat helaas niet zachtjes het door spoelen hoorde je goed Herg van de airco , het eten is daar integen veel en lekker twee maaltijden veel drinken,

china AirPort ziet er schoon uit veel kleine souveniertje shoppen wel duur , chigaretten zonder stommen opschriften ,Prijs per pakje varieert van 2,10 tot 17.50 ,

helaas geen Mc Donald gezien (wel jammer hoor) alleen al voor de foto,

na China dus NZ geloof het of niet dit is het paradijs,

aangekomen op Auckland door de strengen douane strenger dan schiphol, gauw met de pendeloque naar NZ air port binnenlandse vlucht naar Wellington,

een maal buiten is het schitterend weer 27 Gr heb een taxi genomen naar railroadstation moest twee uur wachten op de trein in afwachting heerlijk in de zon gezeten , op het terras weer koffie en een heerlijk broodje met ei ,koste 3,45 wat een verschil met China , ik heb vakantie dat kijk niet op een bakkie , leuke treinreis naar Greytown door een 13 km langen tunnel voor en na de tunnel schitterend landschap mooi trein en schoon bekleden stoelen, heerlijk dat was luxe. Op de plaats van bestemming kreeg ik een warm welkom met kadotjes, zo dat is het even voor vandaag binnenkort meer, veel lees en kijk plezier

gr van de vakantieman,

Terug van weg geweest

helaas geen Mc Donald gezien (wel jammer hoor) alleen al voor de foto,

na China dus NZ geloof het of niet dit is het paradijs,

gr van de vakantieman,

altheimer

nu denk iedereen wat heeft hij nu weer,

in het kort toen ik al de email adressen invoerden stond ik onder grote druk ( gelooft toch niemand)

hierdoor ben ik bij enkele vrienden (uitslofer) enkele letters vergeten , bij rené deU , bij ada de E

meer weet ik even niet maar het was wel erg slordig, bij deze mijn echt wel gemeend excuus.

ik hoopp dat zo de schade een beetje hersteld is

tot gauw want er komt nog meer verhalen en foto's , ik zit nu op een snellere PC goede verbinding en zo

tot de volgende briefing gr de vakantie man , O nee nu de hardwerkende klusser,, hier over komt nog.

terug in holland

Zo hier zijn we weer , gisteravond geprobeerd een stukje te schrijven, even voor het versturen start mijn pc opnieuw dus verhaaltje kwijt.

Na eerst in kuala lumpur nog even rond gekeken te hebben kon ik eindelijk terug vliegen met britisch airway, eerst London catwick vliegveld,toen de city hoper naar amsterdam. deze rare vlucht kon alleen doordat ik mijn ticket naar vervroegd afreizen heb omgeboekt.

In amsterdam wachte thalia taxi om mij naar gouda te brengen.

ten eerste het was toch kouder dan ik dacht, mensen kijken hier wel chagrijnig , bij de afhaal band van je koffer duwen en niet netjes wachten, toen wist ik, ik ben weer in holland, discipline hebben ze nooit van gehoord of vergeten, dit is nu voor mijj een reden om terug te keren naar new zealand.

Of eventueel eind van dit jaar reis ik weer terug, ben uitgenodigd met de feestdagen bij de familie, neem dus de uit nodiging met bijde handen aan.

ik zal proberen staks nog wat foto's te plaatsen ,deze week nog meer te schrijven heb toch nog genoeg beleeft, met de nodige foto's heb er ongeveer toch ruim 2000 gemaakt ook met video's .

eerst nog even uit sorteren ,

Zo dat was even een kort bericht rest volgt nog.

gr de vakantieman. Ruud

vervroegd naar holland

Hallo vrienden en vriendinnen,

Even in telegram stijl een verhaal. de laatste dagen is veel gebeurd, o ja , ja.

Ten eerste heb ik mijn ticket vervroegd kunnen terug boeken ipv 30 maart nu 12 maart., rede heb een grote klus te doen in Gouda. tot zover.

Heb donderdag een groot afscheidfeestje gehad , heel veel personelijke kadootjes gehad, wat ik niet verwacht had, en het belangrijkste een invitationcard met een persoonlijke tekst, om aan het eind van het jaar, de feestdagen door te brengen bij de familie hier in New Zealand, en mocht ik iemand mee willen nemen dan is daar een exstra kamer voor vrij,

Ik ben niet gauw van mijn stuk te krijgen maar hier kreeg ik toch een brok van in mijn keel.

vrijdag heb ik mijn koffertje gepakt heb geen souveniers gekocht is meestal toch kitch, wel wat leuke t-shirts, de kado's in gepakt, heb nog een zakje gehad met oude munten van australië en new zealand zitten zelf zilveren tussen, met de vermelding als je wim tegen kom mag je ze geven , ik weet niet waar hij woon , zij ik. andershou je ze , en, begin je zelf een verzameling,

zatermorgen met Pieter, colleen en garry als chauffeur naar wellington gereden om daar het vliegtuig naar Auckland te nemen, had tussen airport New Zealand en int-nat airport Auckland maar 1 uur om over te stappen nou dat is erg kort, heb voor die 1 km een taxi genomen (20 nz dollar), moet toch opnieuw inchecken bij maliesië airline , maar toch gehaald kwam wel als bijna laatste aanboord,

en nu 11 uur later zit ik in Kuala Lumpur, heb inmiddels een douce genomen even wat gegeten in de lounge van Premium Plaza is alleen voor maleisié airline passegiers, je kan hier rustig even slapen gratis eten en drinken , internetten is gratis, wat wil een mens nog meer,

verder is het hier rustig en dat voor een zondagavond, nog naar de tv gekeken over de aardbeving in japan, al de tv die hier hangen zie je alleen beelden over japan.

Tot zover mijn vakantie verhalen , zo nu nog even wat foto's plaatsen als dat lukt , zo snel is het internet nu ook weer niet,