Gloeiwormen van hamilton

zo goede morgen , woensdag bij de gloeiworm grotten in Waitomo wezen kijken , ik ben geschrokken van de prijs voor met een bootje en wat loopwerk van 5 kwartier door een grot moet je 119 dollar betalen is ongeveer 60 euro, nou, niet gedaan natuurlijk,

ben toen door gereden 80km verderop bij hamilton ook daar zijn de wormen, koste toegang 55 dollar effe goedkoper, goed ga een bootje in mag je geen foto's maken anders raken de wormen van streek,????/ komen honderden toeristen , nu ruud kennende maak gewoon foto's zonder flits gaat wel hoor , zijn wel niet erg mooi maar toch.

het leuke voor dat je de grotten in gaat krijg je eerst nog een kleine rondgang door wat straatjes van hamilton lopen we een straat in gaat deze ongeveer 42 gr vrij stijl omhoog , nou ik voelde mijn bovenbene wel, daarna de grot in was wel leuk al die slierte die naar beneden hingen,

gloei wormen hebben een lichtje aan het eind van zo'n slinger daar lokken zij insecten mee,

als jij nu herrie maakt of met licht gaat spelen doven de lichtjes, zo ook weer wat geleerd,

na afloop nog langs de MAC geweest de eerste van dit jaar wou even wat makelijks eten.

toen opzoek naar een camping met slaap gelegenheid, een keukencabine of chalet of zo., motels zijn toch wat duurder,

even een kleine info , als u in de toekomst naar NZ wil gaan, koop dan een usb stick voor te internetten bij Telecom (een soort kpn) is goedkoper ingebruik dan de fodafone, en het belangrijkste in heel new zealand berijkbaar , kan je van fodafone niet zeggen.

zo dat was het weer tot de volgende briefing gr van de vakantieman,